AIDIL FITRI 2014

Assalamualaikum

Hari ni dah 16 Syawal..cepat sungguh masa berlalu.  Walaupun masih dalam bulan Syawal, tak terasa pun masih raya.  Kemeriahan Syawal macam tak ada dah sekarang ni.  Mungkin sebab keadaan kita yang masih bersedih dengan peristiwa MH370 DAN MH17 serta saudara2 islam kita yang sedang dizalimi di Gaza.

Bagi Suri sendiri pun sambutan raya tahun ini sama je dengan tahun2 sudah, sederhana sudah memadai.  Kuih raya tak ada yang beli, semua Suri buat sendiri dan yang senang2 serta tak banyak bahan.  Dapat berjimat disitu.   Lagipun Suri ni sejak dulu suka buat sendiri je.   Kalau dulu agak rajin juga buat kuih2 raya yang agak cerewet pembuatannya dan macam2 coklat berperisa, tapi sekarang agak kurang dah, lagipun tak sempat sangat nak buat sebab tak berapa sihat.

Nak berkemas rumah lagi, kena buat sorang2 sebab suami kerja,anak2 pulak sekolah, yang ada ni pun si baby yang kecoh ni., ada la teman.
Penat kemas rumah sendiri belum hilang, balik kampumg tak sempat nak duduk rehat dah tefus ke dapur nak start masak.  Suri ni kalau dah siap masak mesti nak basuh dapur terus dan berkemas.  Tak suka bersepah2. Penat memang penat sampai demam pagi raya tu.  Gagahkan juga bangun dan beraya.











Salam Aidil Fitri dari Suri..





Catat Ulasan