VERTIGO YANG MENYIKSAKAN


Entry kali ni aku nak cerita pasal kesihatan.   Ramai yang tak tahu apa itu vertigo.   Aku salah seorang yang kena vertigo ni.  memang siksa.  Kalau nak tahu lebih lanjut pasal vertigo ni boleh klik sini.     Dah berbulan aku kena.  Mula-mula kena memang teruk sampai tak boleh bangun, tak boleh berdiri.  Nak kena baring dengan satu position je.  Kalau bangun je muntah dengan tiba-tiba so memang kena standby besen je kat sebelah.   Tak larat betul.  Kalau berjalan pun rasa macam atas bot je. 

Sekarang aku kena sentiasa ambil ubat (Stugeron).  Kadang-kadang tu skip juga sebab malas nak makan ubat je.  Sampai sekarang masih belum pulih sepenuhnya dan memang mengganggu kerja seharian aku termasuk masa tidur!! Bayangkan bila nak tidur tu kadang-kadang kita tukar arah atau position tidur mesti rasa berpusing2 dan mual.  Bila terganggu tu memang tak pernah cukup tidur dan selalu rasa pening dan letih.

Walaupun aku tak berapa nak sihat dan cergas macam dulu, aku terima ujian ni dengan redha.



Catat Ulasan